bestaat er shampoo tegen haarverlies?

ik wordt wat klaig de kapper adviseerde me een shampoo,merk er niet van ,bestaat er wel iets tegen haaruitval?

Toegevoegd na 1 minuut:
is er wel een middel tegen haaruitval ? de shampoo helpt niet wat is het beste om te doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het beste om te doen is om ermee te leren leven. Veel mannen worden op een gegeven moment kaal en daar helpt geen enkele shampoo tegen.
Bovendien, wat is er mis met kaal zijn? Er zijn genoeg mannen, die hun hoofd bewust kaal scheren en dat doen ze echt alleen maar, omdat ze het mooier of makkelijker vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het hangt af van de oorzaak van de haaruitval. Ik kreeg ooit Minoxidil voorgeschreven, maar dat werkt alleen zolang je het gebruikt en heeft nogal wat bijwerkingen - naast dat je eigenlijk alleen wat dun, zacht haar krijgt.
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Minoxidil_lotion.aspx?mId=10704&rId=1378

Bij Alopecia (pleksgewijze haaruitval) is ook niet duidelijk wat nou echt helpt, dus meestal wordt amar afgewacht wat er gebeurt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Alopecia_areata

En haaruitval bij mannen, puur door de leeftijd, daar valt vrees ik helemaal niets aan te doen behalve misschien een haartransplantatie, zie Gerard Joling...

Ik denk niet dat welke shampoo dan ook haaruitval kan voorkomen, verminderen of verhelpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Shampoo is voor de buitenkant. De haren in de haarzakjes zitten aan de binnenkant.
Het is een proces dat je in je genen hebt meegekregen. Daar helpt geen shampoo tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het beste is accepteren, en kaal zijn is tegenwoordig niet zo erg meer als je je hoofd helemaal kaal scheert, kan best heel leuk staan.

Haarinplantatie is erg prijzig en een haarstukje dat moet je willen, aan jou de keus...succes!

Toegevoegd na 56 seconden:
ipv haarinplantatie =haarimplantatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je kaal word, en het zit in de familie vrees ik dat het weggegooit geld is.
m,n vader, ooms en opa,s hadden allemaal een kale knar.
ik heb me er maar bij neergelegd, en maar gewoon door de loop der jaren m,n haar steeds korter gaan dragen. nu scheur ik er met een tondeuse over.
een echt middel is er niet, m,n vader heeft van alles geprobeert, t/m haarlemmer olie erop smeren toe. de stank was niet te harden, maar helpen ho maar.
gewoon je er bij neerleggen, een kapper is er ook om wat te verdienen.