Mag een auto bedrijf een auto zo verkopen?

Een auto zonder geldig APK. Mag hij zo verkocht worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ja dat mag.

Netjes is het niet en ze moeten het wel zeggen bij de verkoop.
De auto moet dan wel door de koper direct gekeurd laten worden (je mag er officieel niet mee over de weg).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je het van te voren weet. Je kan dan de auto eventueel laten schorsen. Opknappen en dan laten keuren. Daarna mag je er mee op de openbare weg komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat mag. Je hebt zelf ook een plicht om te onderzoeken of alles aan een auto in orde is als je een auto koopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dit mag gewoon. Vooral bij oldtimers komt het vaak voor dat de auto geen APK heeft.
Als je een oudere auto wilt kopen zonder APK, vraag en kijk dan goed na wat er mis mee is. Het zou toch zonde zijn dat je nog heel wat uren kwijt bent in het oplappen van de auto terwijl je dacht dat het niet nodig was. En misschien valt het best mee, en vaak is de prijs er ook naar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dat mag. Je mag ook een auto verkopen zonder motorblok, zonder wielen en wat dan ook. In die gevallen moet je de auto ophalen met een trailer. Je krijgt wat je koopt, en de prijs is er vaak ook naar.

Het is uiteraard niet netjes als je er als klant op moet letten of je 'met' of 'in' je nieuwe aanschaf naar huis moet rijden.